Strony

15.09.2011

DIY - how to make earrings

możliwe, że zaczynam nowy cykl.. a może to tylko pojedynczy wpis.
kolczyki robię już od wielu lat (zaczęło się od linka, którego wysłała mi Stokrotka, były to ręcznie robione, bw, kolczyki-puzzle. na co ja: zróbmy sobie takie!.. później poszło już z górki) i w ciągu tego okresu pytanie JAK TO JEST ZROBIONE? padało wielokrotnie..
jasna i, mam nadzieję, przejrzysta instrukcja wraz z poradami,
zapraszam.

kolczyki koty- butelkowa zieleń

po pierwsze: materiały; używam tektury modelarskiej- jest bardzo lekka, łatwa w obróbce, nie strzępi się. początkowo kolczyki robiłam na cieniutkich deseczkach, co dawało ciekawą fakturę, jednak gdy drewno dobrze wyschnie- staje się bardzo kruche.
rozrysuj za pomocą ołówka i linijki odpowiednie kształty
wytnij ostrym nożem introligatorskim

zrób otwory wiertarką; wiertło nie powinno mieć większej średnicy niż 2mm

tak przygotowane deseczki [moje mają 4cm na 2cm] oszlifuj za pomocą papieru ściernego; gotowe- zaczynamy malowanie

do malowania kolczyków użyj akryli lub temperów
każda z tych farb zachowuje się w praktyce troszkę inaczej, trzeba popróbować i wybrać najlepsze dla siebie; obie całkowicie zmywalne ciepłą wodą z mydłem

deseczki pokryj kolorem bazowym- zbliżonym do tego, jaki chcesz uzyskać w efekcie końcowym, odczekaj aż farba wyschnie całkowicie

teraz cieniowanie- nałóż kilka odcieni zielonego na plastikową powierzchnię, dodawaj inne kolory, dąż do stworzenia tego najodpowiedniejszego

rozjaśniłam środkowe części obu deseczek i dodałam nieco żywszego odcienia w środkowej części (niestety nie widać tego na zdjęciu); uzyskałam trzypoziomowe cieniowanie. możliwości jest mnóstwo, trzeba próbować. 
ja nakładałam samą farbę, bez użycia wody- powstało tło z widoczną fakturą pociągnięć pędzla. jeżeli chcesz uzyskać gładkie tło- rozcieńczaj kolory z wodą. wtedy jednak kolczyk musisz pokryć kilkoma warstwami

punkt kolejny- wzór, najbardziej stresujący element. 
czarną farbę rozcieńcz z wodą, aby miała rzadszą, łatwiejszą do nakładania konsystencje- ważne!; koniec cieniutkiego pędzelka maczaj w farbie i.. maluj :) 

gdy farba wyschnie pokryj także tył deseczki oraz dokładnie wszystkie boki

teraz musimy naszą pracę zabezpieczyć- polecam wszelkiego rodzaju uniwersalne lakiery w spray'u oraz.. zwykły bezbarwny lakier do paznokci, dla mnie najbardziej się sprawdza 
nałóż równomierną warstwę na całą powierzchnię
trzeba uważać, żeby nie dotknąć mokrej powierzchni- lakier odchodzi wtedy razem z farbą..
nie polecam także werniksów (varnish) nakładanych pędzelkiem- rozmywają obrazek.

potrzebujesz dwóch bigli, dwóch haczyków, małych kombinerek i kilku koralików (allegro dysponuje wszystkim za bardzo niewielkie pieniądze)
bigle przyczep do haczyków, nałóż dopasowane kolorystycznie koraliki, haczyk umieść we wcześniej przygotowanym otworze w deseczce
drucik zagnij do góry, obetnij nadmiar i.. GOTOWE !


1 komentarz:

ślad atramentu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...